středa, ledna 01, 2014

Kdo jsme, kam jedeme, na cem jedeme a co vezeme?! :-)

Jmenuji se Martin a Pavlinu jsem potkal na prvním kilometru dalnice D1. Stopovala a ja mel druhou helmu, jen kdyby náhodou... Po pár tydnech jsem ji rekl, ze toto bude její nejdelsi stop!

Ted jsme to jen ja (Pipo - 31let), Pavlina (Pajka - 27let) a nase BMW (PiDi - 23let). Jen my tri na ceste Amerikou... Chceme ji projet od Ohnové Zeme az na Aljasku. Plan zadny nemame a jedina pevna vec je, ze na cestu mame 7mesicu. Pojedeme tedy za slunickem a na doporuceni mistnich lidi. Pevne verime, ze kdyz se neplanuje, nic se nemuze pokazit.


Pipo:
Na motorce jezdim od 14let, kdy jsem na Simsonu jezdil po okoli nasi chaty u Liberce. Simsona jsem vymenil za Jawa Mosquito 50, kdyz jsem byl starsi a od 18ti let jsem jezdil na enduru Cagiva Elephant 125. Stacilo, aby me kamarad vzal na motorce do lesa mimo silnici a doslo mi, ze adrenalin pri nizsi rychlosti je v offroadu mnohem lepsi, nez rychla jizda po silnici. Pak nastala pauza, protoze jsem motorku znicil a zacal cestovat s batuzkem. Penize na motorku jsem si vydelal az praci v Irsku a koupil Cagivu Canyon z roku 2000. Ale ani ta dlouho nevydrzela a po projeti Evropy jsem ji vymenil za prvniho baworka - jednovalec F650GS. S tim jsem vyrazil na cestu po jizni evrope a zjistil, ze ani ten me neuspokoji. Vymena za F800GS se zdala zpocatku jako to nejlepsi. Podival jsem se s nim do Tunisu, Maroka a potom dokonce i do Iranu. Bohuzel mi motorku ukradli a ja se poohlizel po jine volbe. A az tehdy jsem pochopil, ze nejlepsi baworaky maji valce do stran. Kamarad me presvedcil, ze potrebuji HP2 Enduro! Jeho sehnani, ale nebylo nic lehkeho a tak se v me garazi par mesicu ohrala i KTM990 Adventure a KTM 250 EXC-F. Ani jedna oranzova mi vsak k srdci neprirostla. Dnes jsem moc rad, ze jsem vyzkousel tolik motorek a neporidil rovnou po skole velikou motorku. Kazdy krucek byl spojeny se spoustou radosti pri poznavani noveho stroje a kdo si tim neprosel, tak nemuze byt nikdy opravdu spokojeny s tim, co ma. HP2 Enduro je skvele pro offroad i cesty do alp s motardovymi koly, ale na cestovani to moc neni, a tak jsem se ptal lidi co by mi doporucili a az tehdy objevil klasiku - dvouventil R100 GS. Az tehdy mi doslo, jaky vul jsem byl, ze jsem kdysi kupoval za podobne penize jednovalec F650GS. Vzdyt i dnes se da stara R100 poridit z Nemecka skoro jako nova a jezdi o poznani jinak! Udrzba je jednoducha a na cestovani je mnohem prijemnejsi. Dnes vim, ze na cestovani neni lepsi motorka!
A jak jsem se dostal k cestovani? Abych pravdu rekl, tak to byla celkem nahoda. Do 20let jsem hodne hral na pocitaci a az jednou me jeden kamos rekl, at s nim jedu na Novy Zeland. Tehdy to pro me bylo to nejlepsi, co se mi mohlo stat. Vypadl jsem na 14 mesicu a postavil se na vlastni nohy. Predtim jsem opustil Prahu, maximalne na nejaky festival. A ted jsem odjizdel s 10tisici korunami na druhy konec sveta. Kdyz jsem se pak vratil, bylo jasne, ze na jednom miste uz dlouho nevydrzim. Poslednich 6 let, jsem se vsak usadil a uz zacinal citit, ze pokud neudelam neco, jako je prave cesta do Jizni Ameriky, mozna uz se nikam na delsi dobu nepodivam. A sve sny je treba plnit!!!

Pajka:
Jezdim vsude stopem, to me bavi nejvic (CR, Slovensko, Madarsko, Srbsko). Kdyz je moznost, tak rada ridim auto a z motorek umim ridit jenom babetu. :) Motorky me nikdy nelakaly, az do doby, kdy jsem poznala Martina. Nadchl me adrenalin, ktery jsem zazila jako spolujezdec pri offroadu a od te chvile mam rada bahno na botach a vitr ve vlasech.
Vzdycky jsem chtela cestovat, ale myslela jsem si, ze je pro me limitujici cizi jazyk. Prisel spravny impuls a ja jsem v Jizni Americe.. a uz vim, ze je jen potreba mit odvahu! Neztracet cas a cestovat, protoze clovek se vzdycky domluvi.

PiDi:
BMW R100 GS Paris Dakar r.v. 1991
2 valec, boxer - 979 ccm
60 koni, max rychlost 162km/h
Pneumatiky Mitas E07 (umreli po prvnich 8000km)
Zadni tlumic Tractive s pruzinou pro zatizeni pres 150kg
Predni vidlice original s progresivnimi pruzinami, olej SAE 15W
Bocni kufry ZegaPro
Tankbag Touratech
Nepromokave bocni brasny Ortlieb upravene na nadrz od Lojzo
TopCase na miru od Begr s kaslikem na naradi
Presite sedlo od DDTuning
GPS Zumo 660 (puvodne Navi X710, umrel ji display po dvouch dnech)

Ostatni Vybaveni:

  • Satelitni komunikator Spot Connect = SHIT - Odejde tak 50% zprav. Spojeni s telefonem je mizerne a odeslani jedne zpravy je prace na 20-30minut a vy ani nevite, zda-li byla dorucena. Uz skoro nepouzivame.
  • Stan Husky Felen = SHIT - Pajce se v ruce rozpulila plastova uchytka tycek, o ktere pisou ze nepraskne ani v silenych mrazech. Pri prvnim desti do nej zaclo teci na dvou mistech a ve druhem tydnu se zlomila tycka uplne kvuli spatne rozperce. Jejich support nas pak poslal nekolikrat do prdele pri zadosti o novou. At si ji pry koupime v CR za 800kc.
    UPDATE: Stan je opravdu nepouzitelny, mimo Patagonii, kde hodne fouka, je v nem kazde rano par litru vody a s kazdym brzkym slunickem musime okamzite vyklidit stan, jinak v nem zacne prset na nas a nase veci.
    UPDATE2: Zipy prestaly fungovat a dost casto se rozjedou. Opravdu super, kdyz jste v amazonske oblasti s komary s ruznymi nemoci a stale se vam rozjizdi zipy. Zjistit rano, ze se rozjel, kdyz ste se v noci vraceli ze zachodu, je opravdu neprijemne.

  • Perove spacaky SirJoseph Rimo 600 (jsou super)
  • Benzinovy varic Primus Omnifuel Ti (luxusni zalezitost) 





1 komentář:

  1. Přeju jen ty nejskvělejší zážitky - a hlavně vždycky KOLAMA DOLU :)
    Aleš

    OdpovědětVymazat